Gy.I.K.

Gyakori kérdések

 

1.      Mi történik miután feladtam a megrendelésemet?

Minden, a jelen internetes üzletünk segítségével összeállított és elkül­dött meg­rendelés szerződési aján­latnak minősül.

A megrendelés beérkezését egy automatikusan küldött e-mail jelzi Ön felé, mely nem minősül szerződésnek.

Az adásvételi szer­ződés a „Rendelés­igazolás” megküldésével jön létre és a megrendelt áru átvételével és annak ellenértékének megfizeté­sével teljesül.

A megrendelések feldolgozása a beérkezés sorrendjében, nyitva­tartási időben (hétfőtől péntekig, 7:30 – 16:30-ig) történik. A megren­deléseket a beérkezést követő munkanapon feldolgozzuk és „Rendelésigazolást” küldünk. A "Rendelésigazolás" tartalmazza a szállítási határidőt is.

 

2.      Hogyan jelezzem, ha a megrendelés feladása után szeretném módosítani a megrendelésemet?

Kérjük, mielőbb vegye fel a kapcsolatot velünk a Rendelésigazoláson feltüntetett telefonszámon vagy e-mail címen. Amennyiben a csomagküldést még nem kezdtük meg, díjmentesen tudjuk a megrendelést módosítani. Amennyiben a szállítás megtörtént, a nem kért termék hozzánk történő visszaküldésének költsége a vevőt terheli.

Az elállás joga alapján a használatba nem vett árut 14 munkanapon belül visszajuttathatja hozzánk. Az elállást az kereskedelem@energotest.hu címen írásban be kell jelenteni. A terméket eredeti csomagolásban, sérülésmentesen, hibátlan állapotban kell hozzánk eljuttatni. A szállítási költség a vevőt terheli.

 

3.      Ki vásárolhat a webáruházban?

Webáruházunkban csak a 18. életévüket betöltött személyek vehe­tik igénybe a rendelési szolgáltatást.

 A vállalkozói körhöz tartozó (cég­számmal rendelkező) ügyfeleinkkel kapcsolatos tevékenységünkre a Kereskedelmi Törvénykönyv, és az Általános Szerződési Feltéte­le­ink elő­í­rásai az irányadók.

 

4.      Hogyan kapom meg a megrendelt árut?

Az áru átvételére több lehetőséget is kínálunk, attól függően, hogy az Ön számára a gyorsaság vagy a költségkímélés, vagy mindkettő egyaránt fontos.

A raktárról rendelkezésre álló terméket azonnal átveheti azon a telephelyünkön, ahol a termék raktáron van – külön költség nélkül, nyitvatartási időben.

Kérheti az Önhöz legközelebb eső telephelyünkre is (Energotest Országos Hálózat), amennyiben egy távoli raktárban van a termék – külön költség nélkül, csupán néhány napra van szükségünk az átszállításhoz.

Kérheti a saját címére futárszolgálattal, mely költség a megrendelőt terheli.

 

5.      Hogyan kapom meg a számlát, egyéb dokumentumokat?

Minden csomag tartalmazza a szám­lát, az Általános Szerződési Fel­té­te­leket ( melyet a megrendelés előtt a weblapunkon olvashat és a rendelés visszaigazoláshoz is csa­toljuk)  és a jótállási igazolást ( ezt némely termék ese­tében a számla helyettesíti). Amennyiben a termék használata megkívánja, a használati utasítást, gépkönyvet is a csomag tartalmazza.

 

6.      Hogyan fizethetek?

Bruttó 200.000 Ft értékhatár alatti vásárlás esetén a fizetésre lehetőség van:

  • online bankkártyás fizetőfelületen a megrendelés leadásakor
  • előre utalásra
  • készpénzes fizetésre személyes átvétel esetén
  • készpénzes fizetésre utánvételel történő szálíltás esetén.

Bruttó 200.000 Ft értékhatár feletti vásárlás esetén:

  • online bankkártyás fizetésre a megrendelés leadásakor
  • előre utalásra

van lehetőség.

A kiszállítás illetve a termék átvétele minden esetben a vásárlási összeg kiegyenlítése után történhet meg.

 

7.      Hogyan működik az internetes kártyás fizetés?

KÁRTYAELFOGADÁS
 
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.
 
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
 
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
 
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
 
FIZETÉS FOLYAMATA
 
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
 
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
 
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
 
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
 
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
 
Kártya jellegű hiba
•         A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
•         A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
•         A kártyahasználat tiltott.
•         A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
•         A kártya lejárt.
 
Számla jellegű hiba
•         Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
•         A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.
 
Kapcsolati jellegű hiba
•         A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
•         A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.
 
Technikai jellegű hiba
•         Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
•         Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
 
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
 
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
 
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
 
BIZTONSÁG
 
Mit jelent a VeriSign és a 128 bites titkosítású SSL kommunikációs csatorna?
Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
 
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.
 
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
 
Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
 
Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.
 

 

8.      Mi a teendő szállítási sérült áru esetén?

A szállítási sérült árut ne vegye át. A futárszolgálat munkatársa az átvételkor megállapított sérülést jegyzőkönyvbe veszi és azzal a terméket visszaszállítja a feladónak. Ilyen esetben, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot a rendelésigazoláson lévő elérhetőségek egyikén, hogy a szállítást mielőbb újra elindíthassuk.

 

9.      Hogyan működik a garancia?

Minden termékünkre minimum 1 év garanciát vállalunk. Ahol a jótállási idő hosszabb (USAG, METABO), ott azt külön jelezzük.

A garanciális időn belül, kérjük jutassa vissza hozzánk a meghibásodott terméket. A termék megvizsgálása után jelezzük Ön felé, hogy az adott hiba orvosolható-e garancián belül, vagy nem, valamint ez utóbbi esetben árajánlatot adunk a javítás költségére is. Nem javítható garanciális hiba esetén a terméket kicseréljük egy ugyanolyanra, vagy annak hiányában egy ugyanolyan műszaki paraméterekkel rendelkező, ugyanolyan funkciójú termékre.

 

10.      Hogyan jelezhetem, ha elégedetlen vagyok a szolgáltatással?

Amennyiben panasszal fordulna hozzánk, kérjük írja meg nekünk a „Kapcsolat” menüpont alatt. Amennyiben a panaszolt eseménnyel kapcsolatban dokumentumok keletkeztek, úgy kérjük, írja meg nekünk a dokumentumok számát, vagy csatolva küldje el nekünk az kereskedelem@energotest.hu címre. A reklamációs ügyek gyors és korrekt kivizsgálását ISO 9001:2008 minősített ügymenetünkben a panasz beérkezését követő első munkanapon megkezdjük.

 

Minden további kérdés esetén, kérjük, hívja munkatársainkat a 24/50-11-50-es telefonszámon, vagy olvassa el Általános Szerződési Feltételeinket.

Fizetési lehetőségek

Használt berendezések és bemutató darabok kiárusítása
975.000 Ft + ÁFA (1.238.250 Ft)